Egyensúlyzavar utazási betegség

Orvos válaszol rovat
Tisztelt Doktor!

Az utazási betegség összefügg az egyensúlyszervvel?
Az egyensúlynak "ezt a részét" lehet fejleszteni, hogy ez esetleg elmúljon? Ez még összefügg nálam olyan problémával, hogy autóban nem tudok olvasni vagy hátrafelé beszélgetni menet közben, vagy olyan számítógépes játékot nem tudok használni, ami térben mozog, mert szédülök.
Ehhez tudnának adni tanácsot, hogy hogyan lehet javítani és segíteni ezekben az egyensúlyt igénylő dolgokban?

2011. 07. 18. | 12:22

Kedves Kérdező!
Bizonyos gyorsulások és irányváltozások olyan ingert jelentenek arra érzékeny személyek egyensúlyozó szervében, ami kiváltja utazás közben a jellegzetes tüneteket. Sajnos sok mindent tenni ellene nem tud, vestibularis torna javíthat rajta, de megszüntetni nem tudja. Gyógyszeresen is csak kis fokban kezelhető.

Orvosszakértő 2011. 07. 25. | 18:06
Szóljon hozzá!
Kommentezéshez lépjen be, vagy regisztráljon
close